MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa |
||
Nazwa i adres podmiotu publicznego Sąd Rejonowy w Przeworsku ul. Lwowska 9 37-200 Przeworsk |
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Stan w dniu 01.01.2021 r. |
Portal sprawozdawczy GUS portal.stat.gov.pl Urząd Statystyczny ul. St. Leszczyńskiego 48 20-068 Lublin |
Numer identyfikacyjny REGON (wpisać jeśli podmiot posiada) 18 00 32 167 000 30 |
Termin przekazania: do 31.03.2021 r. |
Obowiązek przekazania danych wynika z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2019 poz. 1696, z późn. zm.).
S |
A |
D |
@ |
P |
R |
Z |
E |
W |
O |
R |
S |
K |
. |
S |
R |
. |
G |
O |
V |
. |
P |
L |
(e-mail sekretariatu podmiotu – WYPEŁNIĆ WIELKIMI LITERAMI) Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo PODKARPACKIE |
Powiat PRZEWORSKI |
Gmina PRZEWORSK |
Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do: (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
1) ministra właściwego do spraw ☒ 2) wojewody ☐ 3) nie dotyczy ☐ rozwoju regionalnego |
W przypadku wskazania odpowiedzi „nie dotyczy” prosimy o podanie wyjaśnień: …………………………………….……………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………….…………………………………………………. ……………………………………………………………………………………….………………………………………………… |
Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę 3…… …….. interesantów: (wpisać) |
1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
TAK ☐ NIE ☐ W części budynków tak, w części nie ☒ (dopuszczalne jeśli podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę w więcej niż 1 budynku) |
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, …….1…… w których podmiot zapewnia wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne: (wpisać) |
2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
TAK ☐ NIE ☒ W części budynków tak, w części nie ☐ (dopuszczalne jeśli podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę w więcej niż 1 budynku) |
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych: ……..…… (wpisać) |
3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
TAK ☒ NIE ☐ W części budynków tak, w części nie(dopuszczalne jeśli podmiot prowadzi podstawową ☐ działalność i/lub obsługę w więcej niż 1 budynku) |
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy: ……..…… (wpisać) |
4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa asystującego? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
TAK ☒ NIE ☐ W części budynków tak, w części nie ☐ (dopuszczalne jeśli podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę w więcej niż 1 budynku) |
W przypadku wskazania odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego: ……..…… (wpisać) |
5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
TAK ☐ NIE ☒ W części budynków tak, w części nie ☐ (dopuszczalne jeśli podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę w więcej niż 1 budynku) |
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób: ……..…… (wpisać) |
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej: (proszę zamieścić tu słowny opis dostępności architektonicznej, wykraczający poza informacje ujęte powyżej – opis ten będzie stanowić część raportu, który są Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej – na swojej stronie internetowej) Pełna dostępność zapewniona jest do pomieszczeń Zamiejscowego Wydziału Ksiąg Wieczystych w Sieniawie. Dostęp do budynku głównego Sądu Rejonowego w Przeworsku przy ul. Lwowskiej 9 zapewniony został poprzez zastosowanie podjazdu (przy braku dostępu do wyższych kondygnacji). Bariery komunikacyjne występują w budynku przy ul. Stepkiewicza 2, w którym obsługa interesanta realizowana jest w ograniczonym zakresie. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
Dział 2. Dostępność cyfrowa
Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy UzD.
1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada deklarację dostępności |
Liczba stron: ……1…… (wpisać) |
||||
Liczba aplikacji: ……0…… (wpisać) |
|||||
Prosimy o podanie zawartości następujących elementów deklaracji dostępności, dla każdej strony internetowej oraz aplikacji mobilnej oddzielnie, zgodnie ze wzorem: (wpisać – każdą stronę/aplikację w osobnym wierszu) |
|||||
ID a11y-url |
ID a11y-status |
ID a11y-data-sporzadzenie |
|||
PRZEMYSL.SO.GOV.PL |
Zgodna |
☐ Częściowo zgodna |
☒ N |
iezgodna ☐ |
2021-02-25 |
Zgodna |
☐ Częściowo zgodna |
☐ Ni |
ezgodna ☐ |
||
Zgodna |
☐ Częściowo zgodna |
☐ Ni |
ezgodna ☐ |
||
Zgodna |
☐ Częściowo zgodna |
☐ Ni |
ezgodna ☐ |
||
2. Liczba prowadzonych stron aplikacji mobilnych, dla który dostępności |
internetowych i udostępnianych ch podmiot nie posiada deklaracji |
Liczba stron: ……0…… (wpisać) |
|||
Liczba aplikacji: ……0…… (wpisać) |
|||||
Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności: |
|||||
Adres strony internetowej (wpisać) |
Zgodność z UdC (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdej strony) |
||||
Zgodna ☐ Częściowo zgodna ☐ Niezgodna ☐ |
|||||
Zgodna ☐ Częściowo zgodna ☐ Niezgodna ☐ |
|||||
Zgodna ☐ Częściowo zgodna ☐ Niezgodna ☐ |
|||||
Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności: |
|||||
Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej pobrania (wpisać) |
Zgodność z UdC (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdej aplikacji) |
||||
Zgodna ☐ Częściowo zgodna ☐ Niezgodna ☐ |
|||||
Zgodna ☐ Częściowo zgodna ☐ Niezgodna ☐ |
|||||
Zgodna ☐ Częściowo zgodna ☐ Niezgodna ☐ |
|||||
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej: (proszę zamieścić tu słowny opis dostępności cyfrowej, wykraczający poza informacje ujęte powyżej – opis ten będzie stanowić część raportu, który są Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej – na swojej stronie internetowej) Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu wyłączeń wymienionych poniżej: – część załączników dokumentów to skany w formie jedynie plików PDF nie są dostępne cyfrowo – częściowy brak opisów do grafik i zdjęć w postaci tekstu alternatywnego dla osób korzystających z czytników tekstu. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Na w/w stronie można używać standardowych skrótów klawiszowych przeglądarek. Dodatkowo na stronie dostępny jest pasek narzędzi dostępności (prawy górny róg) dzięki któremu możemy: zwiększyć/zmniejszyć tekst, zwiększyć kontrast, zmienić w negatyw kontrast, zwiększyć czytelność czcionki (powiększenie bez zmiany struktury bazowej), reset wprowadzonych zmian, wersja mobilna strony dostępna na urządzeniach mobilnych. Sąd Okręgowy w Przemyślu dokłada wszelkich starań, aby dostępność i użyteczność strony internetowej była na poziomie WCAG 2.1. |
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w podpunktach a–h) |
||
a. Kontakt telefoniczny |
TAK ☒ |
NIE ☐ |
b. Kontakt korespondencyjny |
TAK ☒ |
NIE ☐ |
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych |
TAK ☐ |
NIE ☒ |
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych |
TAK ☒ |
NIE ☐ |
e. Przesyłanie faksów |
TAK ☒ |
NIE ☐ |
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online) |
TAK ☐ |
NIE ☒ |
g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty |
TAK ☒ |
NIE ☐ |
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby po |
dmiot zapewnia kontakt |
|
osobisty z tłumaczem języka migowego: (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) 1) od razu ☐ 2) w ciągu 1 dnia roboczego ☒ 3) w ciągu 2-3 dni roboczych ☐ 4) |
powyżej 3 dni roboczych ☐ |
|
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) |
TAK ☒ NIE ☐ |
|
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
||
TAK ☐ NIE ☒ |
||
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie liczby posiadanych urządzeń lub środków ………… technicznych do obsługi osób słabosłyszących: (wpisać) |
||
Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych: ……1…… (liczba ta powinna być zgodna z sumą stron internetowych wykazanych w Dziale 2) (wpisać) |
||
3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci: (zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w podpunktach a–c) |
||
a. tekstu odczytywalnego maszynowo? TAK ☒ NIE ☐ Na części stron tak, na części nie ☐ (dopuszczalne jeśli podmiot prowadzi więcej niż 1 stronę internetową) W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot ………… zapewnia informację o zakresie swojej działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo: (wpisać) |
||
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo? TAK ☐ NIE ☒ Na części stron tak, na części nie ☐ (dopuszczalne jeśli podmiot prowadzi więcej niż 1 stronę internetową) W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot ………… zapewnia informacje o zakresie swojej działalności w postaci nagrania treści w polskim języku migowym: (wpisać) |
||
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)? TAK ☐ NIE ☒ Na części stron tak, na części nie ☐ (dopuszczalne jeśli podmiot prowadzi więcej niż 1 stronę internetową) W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot ………… zapewnia informacje o zakresie swojej działalności w postaci informacji w tekście łatwym do czytania: (wpisać) |
||
4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
||
TAK ☐ NIE ☒ |
||
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji: |
||
Liczba wniosków – ogółem: ………… (wpisać) |
||
Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użyć każdej z tych form: (wpisać słownie np. alfabet Lorma - 1 raz, druk w alfabecie Braille’a - 3 razy) …………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
Uwaga: poniższe pytania odnoszą się do okresu sprawozdawczego – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r.
1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
TAK ☐ NIE ☒ |
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji: |
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci wsparcia innej osoby: ………… (wpisać) |
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego: (proszę opisać słownie) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
TAK ☐ NIE ☒ |
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji: |
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci wsparcia technologicznego: ………… (wpisać) |
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego: (proszę opisać słownie) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
TAK ☐ NIE ☒ |
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji: |
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu: ………… (wpisać) |
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego: (proszę opisać słownie) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
TAK ☐ NIE ☒ |
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji: |
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w sposób inny niż wymienione wyżej: ………… (wpisać) |
Na czym polegało zapewnienie dostępu alternatywnego w sposób inny niż wymienione wyżej: (proszę opisać słownie) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego: (proszę opisać słownie) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
P |
. |
K |
I |
S |
A |
L |
A |
@ |
P |
R |
Z |
E |
M |
Y |
S |
L |
. |
S |
O |
. |
G |
O |
V |
. |
P |
L |
(e-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz – WYPEŁNIAĆ WIELKIMI LITERAMI)
166761656 Przemyśl, 25.03.2021
(telefon kontaktowy) (miejscowość, data)
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego za rok 2020.pdf