



WYDZIAŁY
I Wydział Cywilny
Przewodniczący Wydziału - Sędzia Sądu Rejonowego Anna Wróbel
Kierownik Sekretariatu - Małgorzata Balawender
Zastępca Kierownika Sekretariatu - Agnieszka Rowińska
tel. 016 649 08 21
II Wydział Karny
Przewodniczący Wydziału - Sędzia Sądu Rejonowego Grzegorz Woźniak
Zastępca Przewodniczącego Wydziału - Sędzia Sądu Rejonowego Anna Klimek
Kierownik Sekretariatu - Iwona Półtorak
tel. 016 649 08 12
Kierownik Sekcji Sekretariatu ds. wykonywania orzeczeń - Joanna Bukowska
tel. 016 649 08 33
karny_sekcja@przeworsk.sr.gov.pl
III Wydział Rodzinny i Nieletnich
Przewodniczący Wydziału - Sędzia Sądu Rejonowego Tomasz Półtorak
Kierownik Sekretariatu - Sabina Kukulska
tel. 016 649 08 31
IV Wydział Ksiąg Wieczystych
Przewodniczący Wydziału - Referendarz Sądu Rejonowego Katarzyna Golowska-Skawina
Kierownik Sekretariatu - Ewa Malec
Zastępca Kierownika Sekretariatu - Barbara Kot
tel. 016 649 08 65
V Zamiejscowy Wydział Ksiąg Wieczystych z siedzibą w Sieniawie
Przewodniczący Wydziału - Starszy Referendarz Sądu Rejonowego Magdalena Jurkiewicz
Kierownik Sekretariatu - Elżbieta Łuczyk
tel. 016 622 70 02
Prezes Sądu Rejonowego w Przeworsku - Sędzia Sądu Rejonowego Krzysztof Gaca
pok. 15
prezes@przeworsk.sr.gov.pl
Zakres kompetencji :
Sąd Rejonowy w Przeworsku został utworzony z dniem 1 czerwca 1975 r. na podstawie rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 31 maja 1975 r. w sprawie utworzenia sądów wojewódzkich i sądów rejonowych oraz ustalenia ich siedzib i obszarów właściwości (Dz. U. 75.18.99).
Aktualną siedzibę i obszar właściwości Sądu Rejonowego określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 16.10.2002 r. w sprawie sądów apelacyjnych, sądów okręgowych i sądów rejonowych oraz ustalenia ich siedzib i obszarów właściwości (Dz. U. 02.180.1508 z późn. zm.).
Sąd Rejonowy w Przeworsku stanowi element władzy sądowniczej sprawującej wymiar sprawiedliwości na podstawie Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U.97.78.483). Sposób organizacji sądu reguluje ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (t.j.Dz.U. 2015. poz.133 ze zm. w skrócie u.s.p.) i w szczególności: Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 grudnia 2015r. - Regulamin urzędowania sądów powszechnych (Dz. U. z 2015r. poz.2316), Zarządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz. Urz. MS 03.5.22) oraz Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie nadzoru administracyjnego nad działalnością administracyjną sądów powszechnych ( Dz. U z 2013 poz. 69)
Strona 4 z 4